Practica a arătat că de multe ori că o prevedere legislativă clară pentru unii, devine interpretabilă pentru alții. Este și exemplul unor articole din recent emisa OUG nr 47/2022 privind ajustarea prețurilor contractelor de achiziție publică/ contractelor sectoriale/ contractelor de concesiune/ acordurilor- cadru, pe care anumiți Beneficiari le interpretează în sensul obiligației de aplicare a acestora numai pentru contractele de lucrări de infrastructură de transport de interes național. În urma mai multor sesizări primite de la constructori din toată țara, FPSC a solicitat formularea și publicarea unui punct de vedere oficial din partea MDLPA.
Din punctul nostru de vedere, având în vedere contextul și spiritul general al ordonanței, dar și regulile de punctuație aplicabile, orice referire la ” contracte de lucrări/produse/servicii de proiectare infrastructură de transport de interes naţional” nu poate fi interpretată/ citită decât în sensul aplicării respectivelor prevederi pentru contractele de lucrări (execuție sau proiectare și execuție), contractele de produse (dotări/utilaje și echipamente tehnologice și funcționale necesare realizării lucrării și punerii în funcțiune), dar și pentru contractele servicii de proiectare infrastructură de transport de interes naţional, nu pentru toate contractele se servicii de proiectare.
În caz contrar, niciun contract de lucrări/produse care nu se referă la infrastructura de transport de interes național nu ar putea fi actualizat, ceea ce ar permite doar o aplicare foarte limitată a mecanismului de ajustare, cu un impact minor în sprijinirea procesului investițional în România
Adresa noastră aici